Επιμένοντας στη διαφάνεια και την πλήρη ενημέρωση των δημοτών, θα θέλαμε να πληροφορήσουμε τους συμπολίτες μας, για τις εξελίξεις στο θέμα των συνενώσεων των σχολείων της πόλης μας, το οποίο γνωρίζουμε ότι απασχολεί πολλούς γονείς και εκπαιδευτικούς.
Τηρώντας τη δέσμευσή μας στο Δημοτικό Συμβούλιο, ζητήσαμε, και λάβαμε στις 14.2.2011, από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας, ενημέρωση για τις προτάσεις της σχετικά με το θέμα (βλ. το υπ’ αρ. πρωτ. 2574/14.2.2011 επισυναπτόμενο έγγραφο της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής), οι οποίες τέθηκαν προς συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας την ίδια κιόλας μέρα, με πρωτοβουλία του Προέδρου της.
Σύμφωνα με την απάντηση που μας δόθηκε, οι προτάσεις της Περιφερειακής Διεύθυνσης κινούνται στην κατεύθυνση της συνολικής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, με στόχους την εξάπλωση των Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.), την εφαρμογή νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, την προώθηση του ψηφιακού σχολείου, την Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και την αλλαγή του διοικητικού χάρτη της εκπαίδευσης με στόχο την ενίσχυση της σχολικής μονάδας.
Με βάση τα παραπάνω προτείνονται συνενώσεις σε Γυμνάσια, από τις οποίες θα προκύψουν σχολικές μονάδες, που θα επιτελούν με πολύ μεγαλύτερη επάρκεια το μορφωτικό τους έργο, λόγω της ορθολογικής οργάνωσης της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Για τα Δημοτικά σχολεία η πρόταση κινείται στην κατεύθυνση σχηματισμού 12θέσιων οργανικά σχολικών μονάδων, γιατί σε αυτές είναι εφικτή η εφαρμογή του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (Ε.Α.Ε.Π.), το οποίο συσσωματώνει τα πλεονεκτήματα του ολοήμερου σχολείου, με τα σύγχρονα στοιχεία με τα οποία εμπλουτίζεται το «Νέο Σχολείο».
Οι διαφορές του Νέου Σχολείου με Ε.Α.Ε.Π., από το παλαιό συνοψίζονται στα εξής:
- Όλοι οι μαθητές σχολάνε στις 14.00 (αντί στις 12.25 ή 13.15, μέχρι σήμερα).
- Εισάγονται η Αγγλική γλώσσα και η Πληροφορική σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα σχολεία, με στόχο την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού σ’ αυτά τα γνωστικά αντικείμενα, στην Γ΄ Γυμνασίου.
- Αναβαθμίζεται το πρόγραμμα σπουδών σε όλα τα σχολεία, ούτως ώστε τα παιδιά να έρχονται σε ουσιαστική επαφή με τις Τέχνες και τα Γράμματα (προσθήκη ωρών Θεατρικής αγωγής, Μουσικής, χορού, και διδασκαλίας των εικαστικών από ειδικευμένο εκπαιδευτικό, ενώ εγκαινιάζεται και το μάθημα της φιλαναγνωσίας)
- Αυξάνονται οι ώρες της Φυσικής Αγωγής και των Μαθηματικών στις μικρές τάξεις.
Συγκεκριμένα για την Ηλιούπολη προτείνεται
Ø Α. Για τα Γυμνάσια:
o Η συνένωση των συστεγαζόμενων 4ου και 6ου Γυμνασίων,
o Η συνένωση των συστεγαζόμενων 5ου και 8ου Γυμνασίων.
Και τα τέσσερα αυτά Γυμνάσια έχουν σήμερα συνολικό αριθμό μαθητών μικρότερο των 250, που απαιτείται για τη δημιουργία νέου σχολείου, και μέχρι 9 τμήματα το καθένα, αριθμός περιοριστικός για τη δημιουργία οργανικών θέσεων κάποιων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών.
Η συνένωσή τους δεν θα επηρεάσει σε τίποτα την ομαλή λειτουργία τους, αφού η αλλαγή έχει καθαρά διοικητικό χαρακτήρα, και επομένως:
ü Ο αριθμός των τμημάτων στο σύνολό τους θα παραμείνει ο ίδιος,
ü Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα θα παραμείνει ο ίδιος,
ü Τα παιδιά θα συνεχίσουν να κάνουν μάθημα στους ίδιους χώρους.
Αντίθετα το όφελος θα είναι πολλαπλό, αφού:
ü Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων θα έχουν συνολική εποπτεία της υποδομής και της εκπαιδευτικής διαδικασίας,
ü Θα μπορεί να αναπτυχθεί αρτιότερα το σχολικό πρόγραμμα και η διαχείριση των εργαστηρίων και των άλλων χώρων,
ü Θα ενισχυθούν με Υποδιευθυντές και οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, για τους οποίους απαιτείται η ύπαρξη τουλάχιστον 12 τμημάτων.
Ø Β. για τα Δημοτικά σχολεία:
o Η συνένωση των συστεγαζόμενων 1ου και 14ου Δημοτικών σχολείων
o Η συνένωση των συστεγαζόμενων 2ου και 18ου Δημοτικών σχολείων
o Η συνένωση των συστεγαζόμενων 3ου και 16ου Δημοτικών σχολείων
o Η συνένωση των συστεγαζόμενων 13ου και 22ου Δημοτικών σχολείων
Πρέπει να τονισθεί ότι κανένα από τα οκτώ συνενούμενα σχολεία δεν είναι σήμερα 12θέσιο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ενταχθούν στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.), κάτι που προφανώς θα οδηγήσει σε μειονεκτική θέση τους μαθητές των παραπάνω σχολείων, αν διατηρηθεί η υπάρχουσα διοικητική διάταξη.
Με τις προτεινόμενες συνενώσεις, θα προκύψουν σχολικές μονάδες των οποίων η λειτουργία δεν θα διαταραχθεί καθόλου, αφού:
ü Ο αριθμός των τμημάτων στο σύνολό τους θα παραμείνει ο ίδιος.
ü Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα θα παραμείνει ο ίδιος.
ü Τα παιδιά θα συνεχίσουν να κάνουν μάθημα στους ίδιους χώρους.
Αντίθετα η διοικητική ανακατανομή θα συμβάλλει σημαντικά στην αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αφού οι νέες σχολικές μονάδες:
ü Θα είναι όλες 12θέσιες, και έτσι θα ενταχθούν στο Ε.Α.Ε.Π.
ü Θα μπορούν να διαχειριστούν αποδοτικότερα το εκπαιδευτικό ωράριο και τους χώρους της σχολικής μονάδας
ü Θα ενισχυθούν με θέσεις Υποδιευθυντών και οργανικές θέσεις δασκάλων και εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων
Κατόπιν αυτών κρίνουμε ότι οι προτεινόμενες συνενώσεις στην πόλη μας, όχι μόνον δεν θα προκαλέσουν κανένα πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, ή οποιαδήποτε υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά αντίθετα θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου μορφωτικού αγαθού στους μαθητές της πόλης μας.
Γραφείο Τύπου Δήμου Ηλιούπολης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου