10/2/11

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ Η ΦΛΩΡΙΝΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ, ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ!



ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ

Σήμερα, Τετάρτη 9/2 ήταν στην Φλώρινα Ημέρα διαμαρτυρίας για την διακοπή των δρομολογίων του σιδηροδρόμου Φλώρινα-Θεσσαλονίκη.

Το πρωί με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Φλώρινας και της ΚΦΤΦ έγινε συμβολικά αποκλεισμός της ΔΟΥ Φλώρινας για μερικές ώρες και ακολούθησε επίσκεψη-κατάληψη στην ΕΡΤ Φλώρινας.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας έγινε μαζική συλλογή υπογραφών στην πλατεία της πόλης. Η ανταπόκριση των πολιτών κάθε ηλικίας ήταν συγκλονιστική και αποδεικνύει την έντονη διάθεση των πολιτών να υπερασπιστούν το τρένο τους. Σε μια μόνο μέρα συλλέχτηκαν περισσότερες από 3500 υπογραφές. Το σύνολο των υπογραφών στο ψήφισμα της 6ης Φεβρουαρίου (επισυνάπτεται) ξεπερνά τις 6000 συνυπολογίζοντας και περίπου 1000 υπογραφές που έχουν κατατεθεί στο διαδίκτυο.

Η ημέρα δράσης κορυφώθηκε με μαζική συγκέντρωση αρκετών εκατοντάδων πολιτών στην κεντρική πλατεία της Φλώρινας. Μεγάλη συμμετοχή είχαν οι νέοι που έδωσαν και τον τόνο με ζωντανή μουσική, συνθήματα. Τα πανό της εκδήλωσης ήταν πρωτότυπες δημιουργίες των φοιτητών της σχολής καλών τεχνών τους ΠΔΜ. Τα πολύ μικρά παιδιά είχαν και αυτά την ευκαιρία να ζωγραφίσουν πικέτες και αφίσσες.

Στη συγκέντρωση μίλησαν ο εκπρόσωπος της Κίνησης Φίλων του Τρένου Φλώρινας Μιχάλης Πετράκος και ο Πρόεδρος του Εργατικού κέντρου Φλώρινας Στέφανος Μπίρος. Χαιρετισμό απεύθυνε και εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

Ο Μιχάλης Πετράκος τόνισε την αποφασιστικότητα με την οποία οι Φλωρινιώτες διεκδικούν το δικαίωμά τους στις βιώσιμες μεταφορές, διευκρίνισε ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι επαρκές ένα «μικρό» τρένο με 2 δρομολόγια που το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει θα είναι η απαξίωση και τελικά η οριστική του κατάργηση. Κατέληξε αναλύοντας το σύνολο των αιτημάτων της Κίνησης για την βιώσιμη ανάπτυξη στο τομέα των μεταφορών και την ανάδειξη της Φλώρινας σε σιδηροδρομικό κόμβο με την βελτίωση της υπάρχουσας γραμμής, τη σύνδεση με τον Αθήνα,  συνδυασμένες μεταφορές για τις τουριστικές περιοχές της Φλώρινας (Πρέσπες, Πισοδέρι. Νυμφαίο), και διεθνή δρομολόγια προς Μοναστήρι και Πόγραδετς.

Ο Στέφανος Μπίρος τόνισε τον πρωταρχικό στόχο της επαναφοράς δρομολογίων του τρένου στον Ακριτικό Νομό, αναφέρθηκε στην ιστορική και συναισθηματική σχέση του κάθε Φλωρινιώτη με το τρένο και σημείωσε ότι το τρένο είναι το μόνο δημόσιο μέσο μεταφοράς με πρόσβαση στην Περιοχή. Χαρακτήρισε απαράδεκτη τη στάση του προέδρου της ΤΡΕΝΟΣΕ που απαιτεί η γραμμή να είναι κερδοφόρα για να λειτουργήσει και ζήτησε αξιολόγηση και ένταξη στις άγονες γραμμές με ισότιμους όρους. Επίσης αναφέρθηκε στο δικαίωμα της Φλώρινας στην πρόοδο και την ανάπτυξη τονιζοντας ότι δεν αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι της υπόλοιπης Ελλάδας. Σημείωσε τον μεγάλο αριθμό των φοιτητών της πόλης που μετακινούνται κυρίως με τρένο και κατέληξε « το τρένο είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια. Η Φλώρινα αποφάσισε: Θέλουμε εκσυγχρονισμό των τρένων και όχι την κατάργησή τους».

Στην συγκέντρωση στάλθηκαν σχετικά ψηφίσματα από πολλούς φορείς της Περιοχής, και μήνυμα συμπαράστασης του Δικτύου Βιώσιμης κινητικότητας ΕΠΙΒΑΤΗΣ (επισυνάπτεται).

Ευχαριστούμε όλους τους αιρετούς, τους φορείς και τους και τους εκατοντάδες πολίτες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας.
Για περισσότερες πληροφορίες
Μιχάλης Πετράκος, τηλ. 2385051868, 6942984455

Επισυνάπτονται 2 κείμενα ομιλιών


Ψήφισμα 6ης Φεβρουαρίου
ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Η περιοχή Φλώρινας έχει υποστεί πολλαπλά χτυπήματα τον τελευταίο χρόνο από τον περιορισμό των δαπανών και την αύξηση της φορολογίας. Η κοινωνία μας μαστίζεται από την υψηλότερη ανεργία πανελλαδικά (15%) την μεγαλύτερη μείωση οικονομικής δραστηριότητας και κυρίως την έλλειψη προοπτικής.

Σε αυτό το ζοφερό περιβάλλον η κατάργηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την υπόλοιπη Ελλάδα εντείνει την απομόνωση της περιοχής μας και υπονομεύει την προοπτική της βιώσιμης κινητικότητας για τους πολίτες και τους επισκέπτες. Πλήττει κυρίως τους φτωχότερους από μας που στερούνται έτσι τη δυνατότητα οικονομικής μετακίνησης.

Δηλώνουμε ότι δεν πρόκειται ποτέ την αποδεχτούμε μια τέτοια εξέλιξη, αντίθετα θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις να αναπτυχθούν οι σιδηροδρομικές μεταφορές με επιπλέον δρομολόγια και νέες συνδέσεις. Το τρένο είναι ένα προσιτό, άνετο και φιλικό στο περιβάλλον μέσο μεταφοράς που προσέφερε πολλά στην ποιότητα ζωής και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας μέχρι τώρα και ζητούμε, με την βελτίωση και επέκταση της σύνδεσης μας, να μας μεταφέρει στο μέλλον.
Επειδή
  • Το τρένο είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια
  • Η Ελλάδα δεν τελειώνει στην Έδεσσα
Θέλουμε να αφήσετε το τρένο να μας πάει στο μέλλον
Απαιτούμε
  • την άμεση επαναλειτουργία των δρομολογίων Φλώρινας Θεσσαλονίκης με πλήρη δρομολόγια. Σε καμία περίπτωση δεν δεχόμαστε ανεπαρκή σχέδια των 2 δρομολογίων ημερησίως.
  • Την ανάκληση της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων, ιδίως την κατάργηση της έκπτωσης της επιστροφής.
Διεκδικούμε
  • Την βελτίωση της υπάρχουσας γραμμής, τη σύνδεση με τον Αθήνα,  συνδυασμένες μεταφορές για τις τουριστικές περιοχές της Φλώρινας (Πρέσπες, Πισοδέρι. Νυμφαίο), και διεθνή δρομολόγια προς Μοναστήρι. 



Ομιλία Κίνησης Φίλων Τρένου της Φλώρινας (Πετράκου)

Η περιοχή Φλώρινας έχει χτυπηθεί αλύπητα τον τελευταίο χρόνο από τον περιορισμό των δαπανών και την αύξηση της φορολογίας.

· Ποιος νομός έχει τη μεγαλύτερη ανεργία; Η Φλώρινα

· Ποιος νομός έχει τη μεγαλύτερη ύφεση; Η Φλώρινα

· Ποιος νομός έχει τη μεγαλύτερη ρύπανση; Η Φλώρινα

· Ποιος νομός αφήνεται χωρίς ελπίδα και προοπτική; Η Φλώρινα

Σε αυτό το ζοφερό περιβάλλον η κατάργηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την υπόλοιπη Ελλάδα

· εντείνει την απομόνωση της περιοχής μας

· υπονομεύει την προοπτική της βιώσιμης κινητικότητας για τους πολίτες

· Στερεί βασική υποδομή βιώσιμης ανάπτυξης, για τον αγροτο-τουρισμό και τον οικοτουρισμό.

· Πλήττει πρώτα απ’όλα τους γεροντότερους, το φοιτητόκοσμο, και κυρίως τους φτωχότερους από μας που στερούνται έτσι τη δυνατότητα οικονομικής μετακίνησης.

· Απομυζά το ήδη συρρικνωμένο εισόδημά μας για έξοδα μετακίνησης, με μέσα που επιβαρύνουν το περιβάλλον και τη τσέπη μας.

· Μειώνει ακόμα περισσότερο την ποιότητα της ζωή μας

· Το τρένο είναι όρος ζωής. Με τη ζωή μας δεν παίζουμε παιχνίδια.

· Το τρένο είναι όρος για το μέλλον μας, για την βιώσιμη ανάπτυξη όλης της περιοχής. αφήστε το τρένο να μας πάει στο μέλλον

· Το τρένο είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια

Μαζευτήκαμε σήμερα για να φωνάξουμε όσο πιο δυνατά γίνεται: Δηλώνουμε ότι δεν πρόκειται ποτέ την αποδεχτούμε μια Φλώρινα χωρίς τρένο, αντίθετα θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις να αναπτυχθούν οι σιδηροδρομικές μεταφορές με επιπλέον δρομολόγια και νέες συνδέσεις.

Η κυβέρνηση και η ΤΡΕΝΟΣΕ προτείνουν ένα μικρό τρένο, ένα ανεπαρκές τρένο, με 2 δρομολόγια την ημέρα. 2 δρομολόγια ίσον κανένα δρομολόγια. Αν δεν εξυπηρετείται η πόλη τα βαγόνια θα κυκλοφορούν άδεια. Σε καμία περίπτωση δεν δεχόμαστε τέτοια ανεπαρκή σχέδια, ποτέ δεν θα δεχθούμε να σβήσει η περιοχή μας από το χάρτη, ούτε και να αργοπεθαίνει μέρα με τη μέρα. Μαζευτήκαμε σήμερα για να φωνάξουμε ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ!

Σήμερα, είναι η μέρα που σταματάμε να αμυνόμαστε, περνάμε στυην αντεπίθεση και διεκδικούμε, το τρένο που θέλουμε!

· Την βελτίωση της υπάρχουσας γραμμής (με σύνδεση της Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών. (συνολικός χρόνος ΦΛΩ – ΘΕΣΣ κάτω των 2 ωρών)

· τη σύνδεση με τον Αθήνα, με την ολοκλήρωση των έργων του τμήματος Κοζάνη-Καλαμπάκα.

· συνδυασμένες μεταφορές με τρένο/λεωφορεία για τις τουριστικές περιοχές της Φλώρινας (Πρέσπες, Πισοδέρι. Νυμφαίο),

· διεθνή δρομολόγια προς Μοναστήρι και Πόγραδετς.

Διεκδικούμε η Φλώρινα να είναι διεθνής σιδηροδρομικός κόμβος, ξεκινάμε από σήμερα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου