Φέτος, οι μαθητές των Ενιαίων Λυκείων θα πάρουν το… βάπτισμα του πυρός με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, ενώ στη συνέχεια οι υποψήφιοι θα δίνουν εξετάσεις κάθε δύο μέρες και μέχρι τις 25 Μαΐου, οπότε και θα εξεταστούν στο μάθημα επιλογής και συγκεκριμένα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Όσον αφορά στα Επαγγελματικά Λύκεια, οι εξετάσεις ξεκινούν στις 19 Μαΐου και ολοκληρώνονται την 1η Ιουνίου. Από τις 11 έως τις 20 Ιουνίου θα διαρκέσει η εξέταση των ειδικών μαθημάτων. Ωστόσο, το φετινό σκηνικό των Πανελληνίων διαφοροποιείται, αφού το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προχώρησε σε συγκριμένες αλλαγές. Καταρχάς, καταργείται η δυνατότητα μετεγγραφής μεταξύ Πανεπιστημίων και Ανώτατων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ), ενώ θα υπάρχει μία κατηγορία υποψηφίων, όπου θα προαποφασίζεται ο αριθμός εισαχθέντων, οι οποίοι δε θα έχουν όμως τη δυνατότητα να αλλάξουν Ίδρυμα. Μία σημαντική αλλαγή αποτελεί το ότι πλέον θα δίνεται ισότιμο απολυτήριο σε όσους υποψήφιους θέλουν να εξεταστούν μόνο ενδοσχολικά, χωρίς βέβαια να αποκλείονται από τη δυνατότητα συμμετοχής σε πανελλήνιες εξετάσεις μελλοντικά. Ακόμη, όποιος υποψήφιος δηλώσει ότι επιθυμεί να εξεταστεί σε πανελλήνιο επίπεδο στο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», απαραίτητη προϋπόθεση είναι το δεύτερο μάθημα Γενικής παιδείας, που θα δηλώσει, να είναι τα Μαθηματικά και τα Στοιχεία Στατιστικής. Η ανακοίνωση τώρα του αριθμού των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ένα μήνα πριν την υποβολή των μηχανογραφικών, αποτελεί μια ακόμη αλλαγή για τις φετινές εξετάσεις. Η επιλογή των υποψηφίων θα γίνεται με βάση το σύνολο των μορίων, που συγκέντρωσαν από το άθροισμα των γινομένων του Γενικού Βαθμού Πρόσβασης της βεβαίωσης και των βαθμών πρόσβασης των δύο μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας. Κάτι ακόμα που διαφοροποιείται στις φετινές πανελλήνιες είναι και ο αριθμός των εξεταστικών κέντρων. Όπως ανέφερε ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Ιωάννης Κουμέντος, τη φετινή χρονιά τα εξεταστικά κέντρα μειώθηκαν για δύο λόγους: «Πρώτον, λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας και δεύτερον, προκειμένου να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων. Πιστεύουμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα διεξαχθούν ομαλότερα οι εξετάσεις και μήνες δουλεύουμε πυρετωδώς για αυτό». Έτσι, φέτος στην Αττική θα υπάρχουν συνολικά 190 εξεταστικά κέντρα, όταν πέρυσι ανέρχονταν σε 308. Συνεχές και… επίπονο το «ταξίδι» των εκπαιδευτικών αλλαγών Φυσικά, δεν θα είναι η πρώτη φορά, που η Παιδεία κάνει ένα νέο ξεκίνημα, δεδομένου ότι κάθε υπουργός με την ανάληψη των καθηκόντων του επιχειρεί να κάνει και τη δική του μεταρρύθμιση, άλλοτε ανώδυνα και άλλοτε επεισοδιακά. Ποιός δε θυμάται τις αντιδράσεις, που προκάλεσαν οι αλλαγές, που επεχείρησε να προωθήσει ο υπουργός Παιδείας Γεράσιμος Αρσένης το 1997; Η θέσπιση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, η θεσμοθέτηση του Ενιαίου Λυκείου, η καθιέρωση των πανελλαδικών εξετάσεων και στη Β’ Λυκείου ήταν κάποιες από τις αλλαγές, στις οποίες προχώρησε ο τότε υπουργός. Ωστόσο, οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας απλώθηκαν σε όλη τη χώρα, φτάνοντας πολλές φορές στα άκρα. Μια πιο ήπια πολιτική ακολούθησε ο διάδοχός του Πέτρος Ευθυμίου, που μεταξύ άλλων μείωσε τον αριθμό των πανελληνίως εξεταζόμενων μαθημάτων, θεσπίζοντας το ολοήμερο δημοτικό σχολείο. Επεισοδιακή ήταν και η θητεία της Μαριέττας Γιαννάκου στο υπουργείο Παιδείας, η οποία ήρθε τότε σε ολομέτωπη σύγκρουση με ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα. Η κα Γιαννάκου κατήργησε τις πανελλήνιες εξετάσεις στη Β’ Λυκείου και μείωσε ακόμη περισσότερο τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Επιπλέον, κατάργησε τη βάση του 10, ξεκινώντας τη συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων. Τελικά, ο νόμος-πλαίσιο της κας Γιαννάκου για τα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ ψηφίστηκε μετά από πολλές διαμάχες και ισχύει μέχρι και σήμερα. Οι Ευριπίδης Στυλιανίδης και Άρης Σπηλιωτόπουλος, που ακολούθησαν στη συνέχεια, δεν προχώρησαν σε ουσιαστικές αλλαγές, ενώ σήμερα η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου επιχειρεί να βάλει τη δική της σφραγίδα στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και το μέλλον θα δείξει φυσικά, εάν θα είναι προς όφελος των χιλιάδων μαθητών της χώρας μας Μ. ΜΠΑΣΔΕΚΗ |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου