21/7/10

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΡΑΠΑΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΞΙ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ

Δημήτριος Καραπάνος Αθήνα 25-06-2010 Αρχιμηχανικός ΟΣΕ Προς: κ. Νικ. Ορνεράκη Αιρετό μέλος ΔΣ/ΟΣΕ Αντισαγγελέα Πρωτοδικών από 10/1985 έως 04/2010 Αθηνών

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Θέμα: Αρχειοθετηθείσα υπόθεση με το υπ’ αριθμόν 2471/2007 βούλευμα Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών.

Κύριε Εισαγγελέα

Στη συνέχεια της κλήσεώς μου ενώπιόν σας και της επαναδιερεύνησης της παραπάνω υποθέσεως σχετικής με τις έξι συμβάσεις προμηθείας Σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού από κοινοπραξίες των Ελληνικών Ναυπηγείων και ξένων οίκων με δεσπόζουσα συμμετοχή σε τρεις εξ αυτών του οίκου Siemens ως τεχνογνώστη και κοινοπράκτη συμπαραγωγής, σας καταθέτω το παρόν.

Α. Εισαγωγή – Ιστορικό συμμετοχής μου στην αρχειοθετηθείσα δικογραφία. (εγκληματικά κακώς κατά την άποψή μου).

Με την από 19-1-2004 δημόσια αναφορά μου προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου διατάχθηκε δικαστική έρευνα που κατέληξε μετά από 3,5 χρόνια στην αρχειοθέτησή της με το παραπάνω βούλευμα. Στα πλαίσια της όλης δικαστικής διερεύνησης δήλωσα αυτοπροσώπως ως μέλος ΔΣ/ΟΣΕ παράσταση πολιτικής αγωγής χωρίς συνδρομή κανενός δικηγόρου, παρά τις έγγραφες εκλήσεις μου προς την Διοίκηση του ΟΣΕ, αλλά και προφορικώς προς την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) να συμπαρασταθούν. Με την ιδιότητα αυτή (πολιτική αγωγή) κατέθεσα ενώπιον των δικαστικών Αρχών τα κατά χρονολογική σειρά παρακάτω συνοπτικής παρουσίασης έγγραφά μου.

1ο) Την από 22-6-2004 15σέλιδη αναλυτική αναφορά μου με συνημμένα σε αυτή 18 μνημονευόμενα έγγραφα και φάκελο 86 χαρακτηριστικών αποκομμάτων τύπου του όλου πολιτικού φάσματος. Εισηγούμαι για την ευχερέστερη ενημέρωσή σας την κατά προτεραιότητα ανάγνωσή της, μαζί με την από 24-5-2004 εμπιστευτική, ενημερωτική-εισηγητική αναφορά μου (επισυνάπτεται), προς τον τότε Υπουργό Μεταφορών κ. Λιάπη, την οποία επίσης κατέθεσα ως μάρτυρας μόλις πρόσφατα (22-06-2010), στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τη Siemens.

2ο) Το από 10-4-2006 ενημερωτικό υπόμνημά μου με πέντε συνημμένα έγγραφα αντικρούονταν ισχυρισμούς έμφοβων υπαλλήλων του ΟΣΕ. Ταυτόχρονα τεκμηρίωσα προμήθειες ακαταλλήλων για το δίκτυο τρένων και επικίνδυνων για την ασφάλεια κυκλοφορίας του επιβατικού κοινού, τη συστηματική αγνόηση εφαρμογής, η παραβίαση όρων των συμβάσεων προμήθειας τροχαίου υλικού εις βάρος του ΟΣΕ (Ως π.χ. όροι περί ποινικών ρητρών, κοστολογικών ελέγχων, κατάπτωσης εγγυητικών, επαναδιαπραγμάτευση τιμημάτων κ.λ.π.).

3ο) Την υπ’ αριθμόν 4935/15-5-2006 έγγραφη διαμαρτυρία-αίτησή μου, προς τον τότε εισαγγελέα Αρείου Πάγου κ. Λινό για τη δοθείσα προφορική εισαγγελική εντολή προς την αρμόδια προανακρίτρια (18η πταισματοδίκης) κ. Αναστασοπούλου, να σταματήσει την εξέταση των υποδειχθέντων από εμένα πολιτικών προσώπων, των οποίων είχε ήδη αρχίσει η κλήτευσή των. Διαμαρτυρόμενος προς τον κ. Λινό ανέφερα ότι «οι βέβαιες από γεγονότα ποινικές ευθύνες μερικών εξ αυτών των προσώπων παραγράφονται σύντομα με τη λήξη της θητείας» της τότε Βουλής. Ανέφερα επίσης οτι η Γερμανική Δικαιοσύνη διερευνά τα δύο από τα τρία αντικείμενα της καταγγελίας μου «που δεν διερευνά η Ελληνική Δικαιοσύνη καίτοι αμέσου Ελληνικού ενδιαφέροντος με έμφαση τα τεκμήρια βλάβης του Ελληνικού Δημοσίου» και κατέληγα λέγοντας «Νομιμοποιούμαι να σας ζητήσω να εξετάσετε το αίτημά μου εν όψει των ανωτέρω (τεράστιο οικονομικό αντικείμενο, εμπλοκή πολιτικών προσώπων, σύντομη παραγραφή) να κινηθεί η διαδικασία ορισμού ειδικού Εφέτη Ανακριτή για πλήρη διελεύκανση τάχιστα κα των τριών υποθέσεων για την αποκατάσταση του κοινού περί Δικαίου αισθήματος».

4ο) Το από 1-9-2006 δεύτερο ενημερωτικό υπόμνημά μου, εξόχως διαφωτιστικό και αποκαλυπτικό. Σήμερα υπό το φως των σχετικών γεγονότων και εξελίξεων αποδεικνύεται για τότε προφητικό. Παρακαλώ την προσοχή σας στα γραμμοσκιασμένα από εμένα εδάφια.

5ο) Την 5756/20-6-07 αίτηση-αναφορά μου προς τον επόμενο Εισαγγελέα Αρείου Πάγου κ. Σανιδά, τον οποίο είχα προηγουμένως επισκεφθεί στο γραφείο του και γι’ αυτό το θέμα. Με αυτό το έγγραφο επικαιροποίησα το περιεχόμενο της εγγράφου διαμαρτυρίας-αίτησής μου προς τον προκάτοχό του κ. Λινό με την προσθήκη των διαπιστώσεων του ορισθέντος από την προανακρίτρια πραγματογνώμονα, για «ανυπολόγιστη ζημία και για πολλά χρόνια του ΟΣΕ». Επιπροσθέτως ανέφερα την παραπομπή της Ελλάδος στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για παραπλάνηση των κοινοτικών Αρχών. (Λαθροχειρίες παραβίασης της κοινοτικής νομοθεσίας που ήδη είχα αναφέρει και καταθέσει στη μέχρι τότε σχηματισθείσα δικογραφία και αφορούσε τις συμβάσεις ΟΣΕ-Ναυπηγείων, Πολεμικού Ναυτικού-Ναυπηγείων, ρυθμίσεις χρεών και υποχρεώσεων των Ναυπηγείων, καταστρατήγηση κοινοτικής νομοθεσίας περί εταιρειών, συμβάσεις ιδιωτικοποίησης-μεταβίβασης των Ναυπηγείων στην Γερμανική κοινοπραξία HDW και της κρατικής ΕΤΒΑ στην τράπεζα Πειραιώς). Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της απόφασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής έναρξης παραπομπής της Ελλάδος στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο για 24 λόγους, όπως αυτό δημοσιεύθηκε στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης την 30-9-2006 εκ των οποίων δύο λόγοι αφορούν τις συμβάσεις ΟΣΕ-Ναυπηγείων. Ως γνωστόν το Ελληνικό Δημόσιο καταδικάσθηκε και κλήθηκε να καταβάλλει 253 εκατ. ευρώ που με τους τόκους προσέγγιξαν τα 500 εκατ.! Επιβάλλεται να αναζητήσετε από το Υπουργείο Εξωτερικών ή Οικονομίας το πλήρες κείμενο της καταδικαστικής αποφάσεως εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου. Παρακαλώ την ιδιαίτερη προσοχή σας στο εδάφιο 127 της παραπάνω απόφασης παραπομπής. Καταγράφονται επισημάνσεις και διαπιστώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί μη καταβολής όλων των ποινικών ρητρών και τόκων υπερημερίας και τόκων επί των ποινικών ρητρών όπως προέβλεπαν οι συμβάσεις ΟΣΕ-Ναυπηγείων, τη μη αναζήτηση και καταλογισμό αυτών των οφειλών από την αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων που έγινε το 2002, ενώ ήδη οι καθυστερήσεις παράδοσης τροχαίου υλικού είχαν εμφανισθεί από το 2000, την άρνηση των Ελληνικών Αρχών να δώσουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή πληροφορίες για τον υπολογισμό και το ακριβές ποσό των ποινικών ρητρών, τόκων υπερημερίας κ.λ.π. «βάσει των αρχικών και επαναδιαπραγματευθείσων συμβάσεων, των μεριδίων των διαφόρων εταιρειών στις κοινοπραξίες και των λόγων που οδήγησαν τον ΟΣΕ και τον ΗΣΑΠ να παραιτηθούν όπως φαίνεται από μέρος των απαιτήσεών τους, ή να αναβάλλουν την διεκδίκησή των» όπως αυτολεξεί αναγράφεται και θεωρώ κρίσιμο σημείο στην έρευνά σας όσο και της Βουλής εις την οποία επίσης κατέθεσα το ίδιο κείμενο της Ε.Ε. για την υποβοήθηση του έργου της. Στην αναφορά μου προς τον κ. Σανιδά ανέφερα επίσης επικείμενη αρχειοθέτηση της δικογραφίας, ενώ ήταν βέβαιη η απειλούμενη ζημία του Ελληνικού Δημοσίου λόγω της εκδίκασης των αγωγών-ανταγωγών HDW και Τράπεζας Πειραιώς αντίστοιχα, με παρεμβαίνοντα το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο με προγενέστερες επιλήψιμες υπουργικές αποφάσεις είχε εγγυηθεί και στις δύο διαδίκους την καταβολή των αποζημιώσεων ικανοποίησης των εκατέρωθεν απαιτήσεων στα δικόγραφά των, κατελόγιζαν τα δικαστήρια! Τέλος ζήτησα από τον κ. Σανιδά να πληροφορηθώ αν δικαιούμαι να καταθέσω στην Γερμανιική Δικαιοσύνη τα παραπάνω έγγραφα και να τα δημοσιοποιήσω μετά την αρχειοθέτηση της δικογραφίας. Επειδή δεν έλαβα απάντηση επικοινώνησα στις 22-8-2007 τηλεφωνικά με τον κ. Σανιδά μέσω της ιδιαιτέρας Γραμματέως του κ. Μίχου. Μου ζητήθηκε να στείλω στο fax του γραφείου του Νο 6411523 πληροφοριακά στοιχεία της μέχρι τότε πορείας εκδίκασης αγωγών-ανταγωγών, ενώ δήλωσα αδυναμία να τον επισκεφθώ στο γραφείο του την επομένη, λόγω ενάρξεως των θερινών διακοπών μου, υποσχόμενος για μετά την επάνοδό μου. Την επομένη 23-8-2007 μου επεδόθη δια θυροκολλήσεως στο σπίτι μου το παραπάνω βούλευμα αρχειοθέτησης. Επανερχόμενος μετά 10ήμερο το βρήκα στο γραμματοκιβώτιο, πικράθηκα, είχε παρέλθει η προθεσμία προσβολής του. Οποσδήποτε δεν θα συνέχιζα πλέον λόγω αναγκαίων δικηγορικών δαπανών. Άλλωστε είχε ήδη ενταθεί η κομματική μου δίωξη μετά την κατα παραγγελία του Υπουργού Μεταφορών κ. Λιάπη απόφαση διαγραφής μου από την κομματική οργάνωση της Ν.Δ. της οποίας υπήρξα ο ιδρυτής και η ψυχή της και όχι μόνο επί 25 χρόνια, χωρίς δυστυχώς μέχρι σήμερα παραδόξως να έχω αποκατασταθεί παρά την επέλευση κατακλυσμιαίων γεγονότων δικαίωσής μου και όσων ακόμη αναμένονται. Έκτοτε δεν επεδίωξα ούτε ζήτησα να επισκεφθώ το γραφείο του κ. Σανιδά.

Β. Δημόσιες προειδοποιητικές παρεμβάσεις μου αποτροπής επιζήμιων για τα συμφέροντα του Δημοσίου και του ΟΣΕ εξελίξεων που έχουν ήδη επέλθει.

1ο) Με την από 10-10-2001 ανακοίνωσή μου προς όλα τα ΜΜΕ, κατήγγειλα τον «στημένο» διαγωνισμό-παρωδία στα μέτρα ευνόησης της Γερμανικής κοινοπραξίας HDW και αποκλεισμού εκ των προτέρων κάθε άλλου ξένου σοβαρού επενδυτή. Απεκάλυψα την μέχρι τότε σημειωθείσα καθυστέρηση από 4 έως 20 μήνες στα χρονοδιαγράμματα παραδόσεων τροχαίου υλικού που επιφέρει υψηλές ποινικές ρήτρες, για τις οποίες πιέζεται η Διοίκηση του ΟΣΕ να εισηγηθεί προς την κυβέρνηση τη διαγραφή των και τη χορήγηση παρατάσεων παραδόσεων πέραν του 2004, «αθετώντας τις δεσμεύσεις του ΟΣΕ και της κυβέρνησης στην ΔΟΕ». Επισείοντας το ενδεχόμενο «να ανοίξει η πόρτα της Δικαιοσύνης και του ειδικού Δικαστηρίου για κάθε αυτουργό και συνεργό» που θα υπογράψει αυτές τις παράλογες και επιζήμιες απαιτήσεις των νέων αγοραστών των Ναυπηγείων.

2ο) Με το από 12-11-2001 έγγραφό μου προς τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο ΠΣΕ κ. Ανδρέα Λαμπρινόπουλο ζήτησα να συζητηθώ το θέμα των προγραμματικών συμβάσεων για λήψη μέτρων, όπως αποστολή εξωδίκων προς τους μετόχους των ναυπηγείων και τους νέους αγοραστές για τη διασφάλιση των συμφερόντων ΟΣΕ προ της μεταβολής του εταιρικού σχήματος των ναυπηγείων για όλα τα εκκρεμή θέματα (ποινικές ρήτρες, καθυστερήσεις ή την με δαπάνες ΟΣΕ αποκτηθείσα και διατεθείσα στα ναυπηγεία τεχνογνωσία παραγωγής σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού).

3ο) Με την από 22-5-2002 ανακοίνωσή μου με τίτλο «Μέχρι πού ο κατήφορος με τον Σκαραμαγκά» κατήγγειλα τη διαδικασία πώλησης των Ναυπηγείων ως το μεγαλύτερο πολιτικοοικονομικό σκάνδαλο. Τη μεθόδευση επαύξησης των καθυστερήσεων παράδοσης τροχαίου υλικού της κυβέρνησης και της Διοίκησης ΟΣΕ ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες ενοικίασης προαστιακών τρένων, όπως στη συνέχεια έγινε. Απεκάλυψα ότι οφειλές του ΟΣΕ προς τα ναυπηγεία ύψους 4 δις δρχ. και 1 δις του ΗΣΑΠ σκόπιμα δεν εκταμιεύονται για την αγορά υλικών επίσπευσης της καθυστερημένης παραγωγής ττροχαίου υλικού. Προανήγγειλα την σχεδιαζόμενη τότε κομπίνα να μείνει αδιάθετο το ποσό αυτό να το εισπράξουν οι Γερμανοί. Πράγματι κατά παράβαση των όρων του διάτρητου διαγωνισμού οι Γερμανοί έγιναν κύριοι των ναυπηγείων αμέσως με την υπογραφή της σύμβασης χωρίς να καταβάλουν το τίμημα αμέσως όπως προβλεπόταν στη διακήρυξη διότι ζήτησαν παράταση ένα ή δύο μήνες και τους εδόθη. Έτσι, πρόλαβαν στο ενδιάμεσο διάστημα, έφεραν ισόποσες εγγυητικές 4 δις δρχ για ΟΣΕ και 1 δις για ΗΣΑΠ, εκταμίευσαν το ποσό των 5 δις που ανήκε στους πωλητές , κατέβαλαν το τίμημα των δύο δις και τους έμειναν τα τρία δις για τα μικροπεραιτέρω, όπως ειρωνικά είχα καταγγείλει μήνες πριν. Έτσι έγιναν ιδιοκτήτες των ναυπηγείων οι Γερμανοί χωρίς να εκταμιεύσουν ούτε σεντς από το ταμείο των. Αντίθετα εισέπραξαν και τα τρία δις δρχ σαν bonus. Ορθώς ομίλησα τότε στην ανακοίνωσή μου για «εξευτελισμό της υπόστασης του Ελληνικού Κράτους» και περί «μπανανίας». Το γιατί έγιναν όλα αυτά αναφέρω αναλυτικά στις § γ και ε του ενημερωτικού υπομνήματός μου.

4ο) Με το από 19-9-2002 έγγραφό μου επανήλθα προς τον τότε πρόεδρο του ΟΣΕ κ. Λαμπρινόπουλο και τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Γιαννακό ζήτησα να ενημερωθώ προτείνοντας ως θέμα στο Δ.Σ. την πορεία υλοποίησης των προγραμματιστικών συμφωνιών, αλλά και πάλι αγνοήθηκα.

5ο) Με την από 23-7-2003 ανακοίνωσή μου επανήλθα με έντονο καταγγελτικό αλλά τεκμηριωμένο περιεχόμενο, αναδεικνύοντας όλες τις διαστάσεις του θέματος από τις οποίες ευχερώς οριοθετούντο οι ευθύνες κάθε εμπλεκομένου. Δημιουργήθηκε τεράστιος δημοσιογραφικός θόρυβος με πληθώρα δημοσιευμάτων για μέρες. Έγιναν ερωτήσεις και επερωτήσεις στην Βουλή όπως η υπ’ αριθμόν και Α.Κ.Ε. 1506/30-7-2003 ερώτηση και η επίκαιρη επερώτηση 12/21-8-2003 την οποία υπέβαλε σύσσωμη η αξιωματική Αντιπολίτευση προς τους συναρμόδιους τότε Υπουργούς κ. Χριστοδουλάκη, Βερελή και Τσοχατζόπουλο. Οι ίδιοι Υπουργοι εκλήθησαν μαζί με την Διοίκηση του ΟΣΕ να δώσουν εξηγήσεις στην Βουλή σε εφαρμογή του άρθρου 41Α του Κανονισμού της Βουλής με αίτηση 19 Βουλευτών της Ν.Δ. που κατέθεσαν στις 26-8-2003.

Γ. Ειδική αναφορά – επισκόπηση διαχείρισης των συμβάσεων 33α, 39 και 41α.

(Αφορούν συμβάσεις συμπαραγωγής τροχαίου υλικού από κοινοπραξίες των Ναυπηγείων με δεσπόζουσα θέση του Οίκου Siemens με τρισυπόσταση εταιρική μορφή ως Siemens ΑΕ (Ελλάδα), Siemens Γερμανίας, Siemens Αυστρίας)

1. Σύμβαση 33α: Προμήθεια είκοσι ηλεκτροκινούμενων αυτοκινηταμαξών κανονικής γραμμής (ΗΚ-ΑΑ)

Στην συνεδρίαση της 1-12-1997 συζητήθηκε η υπ’ αριθμόν 497935/ΔΙΠΑ/26-11-1997 υπηρεσιακή εισήγηση με συνημμένα πρακτικά οικονομικής και τεχνικής κρίσης και ελήφθη η υπ’αριθμόν 2167/1-12-97 απόφαση προμήθειας των 20(ΗΚ-ΑΑ) με τις κάτωθι όρους.

Τιμή ανά ΗΚ-ΑΑ

εγχώριο μέρος: 574.802.000 δρχ.

εισαγόμενο (7.917.030 μάρκα): 1.251.563.687 δρχ.

Σύνολο = 1.826.365.687 δρχ.

Σ1= Αξία 20ΗΚ-ΑΑ=20×1.826.365.687=36.527.313.740 δρχ.

Αξία ανταλλακτικών: Το 10% της αξία των 15 ΗΚ-ΑΑ

Εγχώριο μέρος: 57.480.200×15=862.203.000 δρχ.

Εισαγόμενο μέρος: 11.995.500 μάρκα ή 1.896.308.618 δρχ.

Σ2=Αξία Ανταλλακτικών=2.758.511.618 δρχ.

Σύνολο Π.Σ. (ενδεικτική τιμή): Σ1+Σ2=39.285.825.358

(ισοτιμία μάρκου = 158,085 δρχ.)

Στην απόφαση του Δ.Σ. §3 τέθηκε ώς απαραίτητος όρος για το κείμενο της προγραμματικής συμφωνίας το εξής: «Εάν δεν πραγματοποιηθεί η παρούσα Π.Σ. και εάν πραγματοποιηθεί εν μέρει οι αντισυμβαλλόμενοι προμηθευτές δεν θα έχουν ουδεμία απαίτηση από τον ΟΣΕ»

Η απόφαση αυτή του Δ.Σ. ΟΣΕ τελούσε υπό την έγκριση του κ. Υπουργού Μ-Ε κ. Μαντέλη. Ο παραπάνω όρος, οποίος εξασφάλιζε τον ΟΣΕ, τελικά δεν μπήκε στο κείμενο της Π.Σ. άγνωστο γιατί και ποιός παρενέβη για την απάλειψή του. Αντίθετα, πέρασε όρος ως π.χ. ο 9.8 που δέσμευε τον ΟΣΕ σε καταβολή αποζημίωσης.

Η σύμβαση υπογράφηκε την 22-12-97 από τον κ. Ιωάννη Μουρμούρη, Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, τους κ. Καραμπίνη Δ. και VASISHISTA από τα ναυπηγεί, τους κ. Λεπιδάκη Μανούσο και Τσαπάρα Πολύκαρπο από την Siemens Ελλάδος και τον κ. Meissner Joachim της Siemens Γερμανίας.

Ορίσθηκε ως προσωρινό τίμημα το παραπάνω ενδεικτικό της αποφάσεως του Δ.Σ. ΟΣΕ 39.285.825.358 δρχ. Εξ αυτού το εγχώριο μέρος (Ε.Π.Α.) ανήρχετο σε 31,46%.

Το οριστικό τίμημα σύμφωνα με το άρθρο 4 θα προσδιορίζετο κατόπιν κοστολογικού ελέγχου στην φάση παραγωγής εντός διετίας για το Ελληνικό μέρος ναυπηγείων και Siemens Ελλάδος , όσο και Siemens Γερμανίας. Ο κοστολογικός έλεγχος δεν έγινε ποτέ με ευθύνη του ΟΣΕ. Ο κοστολογικός έλεγχος ήταν δικλείδα ασφαλείας κατά του υπερβολικού κέρδους, έλεγχο του κόστους παραγωγής και αναμόρφωσης του τύπου αναπροσαρμογής του τιμήματος ώστε να μην οδηγεί σε τερατώδη αποτελέσματα υπέρ των συμφερόντων της κοινοπραξίας, όπως πράγματι συνέβη και διαπίστωσε ο πραγματογνώμονας στο πόρισμά του στην σελίδα 8 των συμπερασμάτων και ιδιαίτερα στην σελίδα 10, όπου επί συμβατικού αντικειμένου μεταφρασμένου σε ευρώ ύψους 68.062.174 €, καίτοι παρακρατήθηκαν ποινικές ρήτρες ύψους 7.686.698€ και τόκοι υπερημερίας 1.079.044€, καταβλήθηκε, τελικά, στην κοινοπραξία το ποσό των 81.857.781,27€. Το ποσό αυτό προέκυψε από τον τύπο της αναπροσαρμογής του τιμήματος που έμεινε σταθερός από την αφετηρία χωρίς την ενδιάμεση υποχρεωτικής αναμόρφωση, κατόπιν κοστολογικού ελέγχου, η οποία ασφαλώς θα καθήλωνε σε σαφώς χαμηλότερο ύψος το τελικό τίμημα.

Η σύμβαση αυτή ενεργοποιήθηκε στις 15-11-99 οπότε καταβλήθηκαν οι προκαταβολές στα ΕΝ, την Siemens Ελλάδος και Γερμανίας, ύψους 23.532.773 Ευρώ. Η παράδοση έπρεπε να αρχίσει τον Νοέμβριο του 2001 και με ρυθμό μία ανά δίμηνο έπρεπε εντός 63 μηνών, συνολικά, από την ενεργοποίηση της σύμβασης, να ολοκληρωθεί η παράδοση, ήτοι μέχρι το Μάρτιο του 2004. Η παράδοση ολοκληρώθηκε Απρίλιο 2006. Συνολική καθυστέρηση 25 μήνες. Σήμερα, ως απλός υπάλληλος, δεν έχω πρόσβαση στα στοιχεία λογαριασμών αλλά και ως μέλος του Δ.Σ./ΟΣΕ μέχρι 4/2010 δεν είχα. Μου είχε επιβληθεί, από την Διοίκηση του ΟΣΕ, απαγόρευση πληροφόρησης διότι είχα προκαλέσει την δικαστική διερεύνηση. Ούτε καν ενημέρωση έγινε στο Δ.Σ./ΟΣΕ παρά τις έγγραφες και προφορικές αιτήσεις μου. Όπως προανέφερα ούτε στην Ευρωπαϊκή επιτροπή εδόθησαν αυτά τα στοιχεία πόσο μάλλον σε εμένα!

Ακολούθως, δεν γνωρίζω επακριβώς τί έχει χρεωθεί και εισπραχθεί. Είμαι βέβαιος, όμως, ότι απαιτήσεις ποινικών ρητρών πέραν των πέντε μηνών καθυστέρησης δεν έχουν εισπραχθεί μέχρι σήμερα όπως προκύπτει από σειρά εγγράφων εσωτερικής αλληλογραφίας της αρμόδιας Διεύθυνσης ???? υπό τους Διευθυντές, σήμερα, κ. Τσαβδάρη Αστέριο και Ρουσσέα Παναγιώτη. Προσκομίζω το υπ’αριθμόν ????? με αναφορά σε 1?????????. Επιβεβαιώνω, πάντως, ότι οι οποιες γεννημένες απαιτήσεις του ΟΣΕ δεν αναζητήθηκαν κατά τον επίσημο και νομικώς ορθό τρόπο μέχρι την ολοκλήρωση της πώλησης των Ναυπηγείων στην HDW αλλά αρκετά αργότερα, όταν παρενέβη η Ε.Ε. και όταν με έγγραφο μου ζήτησα στοιχεία για να καταθέσω στην Δικαιοσύνη. (συνημμένο Νο 4στο από 10-4-06 ενημερωτικό μου υπόμνημα).

Η σύμβαση αυτή με απόφαση του Δ.Σ/ΟΣΕ και έγκριση του μετόχου (Υπουργός κ. Χριστοδουλάκης) τροποποιήθηκε. Οι όροι τροποποίησης περισσότερο ευνόησαν την κοινοπραξία παρά τον ΟΣΕ. Συμφωνήθηκε η διάθεση υποσταστάτου τροχαίου υλικού που έπρεπε να έχει παραληφθεί και κυκλοφορεί. Διαφώνησα και διαφωνώ ως προς το δίκαιο του αντισταθμίσματος. Έπρεπε να υπολογισθούν οι διατιθέμενες θέσεις επιβατών που χάνονται για τον ΟΣΕ από την μη παράδοση του τροχαίου υλικού και αυτές να αντισταθμισθούν με ανάλογο αριθμό βαγονιών που θα κάλυπταν τον χαμένο αριθμό θέσεων επιβατών. Το ισοδύναομο τροχαίο υλικό υπολογιζόμενο στη βάση οχηματομηνών αντιστάθμισης και όχι στη βάση ίσου αριθμού επιβατοθέσεων αντιστάθμισης οδηγεί σε απροσδιοριστία (μάλλον έως σίγουρα ζημιώθηκε ο ΟΣΕ) ελέγχου αποκατάστασης της βλάβης του ΟΣΕ. Άλλωστε, ο ΟΣΕ σε κάθε περίπτωση θέσεις πουλάει, αυτές έχασε, αυτές όφειλε να ζητήσει να αποζημιωθούν. Αυτός ο τρόπος ήταν ο σωστός και δίκαιος αλλά δεν ήταν βολικός για την Siemens πρωτίστως και κατόπιν για τα Ναυπηγεία. Η τροποποιημένη, τέλος, σύμβαση δεν τηρήθηκε στο σύνολό της, διότι δεν διατέθηκε το ισοδύναμο ηλεκτροκίνητο υλικό ή το ανάλογο ισότιμο τίμημα., οπότε έπρεπε να ακυρωθεί. Δεν διαπίστωσα καμμία σχετική ενέργεια αποκατάστασης της βλάβης του ΟΣΕ που, προφανώς, συνέβη από την αντισυμβατική αυτή συμπεριφορά.

Για την σύμβαση αυτή η Siemens Ελλάδος μαζί με την Siemens Γερμανίας κατέθεσαν, πρόσφατα, πολυσέλιδη αγωγή απαιτήσεων ύψους 4.414.304,87 Ευρώ εναντίον του ΟΣΕ για κακή εκ μέρους του εφαρμογή των όρων της σύμβασης. Φοβούμαι ότι καίτοι ο ΟΣΕ έχει δίκιο θα χάσει από την κατάσταση που εμφανίζει σήμερα στην διοικητική του δομή λόγω της ανυπαρξίας εσωτερικού ελέγχου και του αποσυντονισμού των υπηρεσιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου