ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΙΣ 9.00 μ.μ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 11.00 μ.μ
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
(Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη,
τηλ.: 210 9919818, 210 9941199, 210 9914732, 6945405825,
ιστοσελίδα: WWW. klh.gr, e-mail: cineclubilioupolis@gmail.com).
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 2011
l ΤΡΙΤΗ 29/05/2012 ΤΟ ΤΑΝΓΚΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
του Νίκου Κουτελιδάκη (ΕΛΛΑΔΑ, 2011, έγχρωμη, 102΄)
του Νίκου Κουτελιδάκη (ΕΛΛΑΔΑ, 2011, έγχρωμη, 102΄)
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Νίκου Κουτελιδάκη,
αποτελεί διασκευή του ομότιτλου μυθιστορήματος (2003) του Γιάννη Ξανθούλη.
Αφηγείται την ιστορία ενός ανέλπιδου έρωτα και μιας παράδοξης ανδρικής φιλίας
σε στρατόπεδο του Έβρου κατά τη διάρκεια της δικτατορίας (παραμονές
Χριστουγέννων 1970). Υπονοούμενες ματιές, κρυφά πάθη και μυστικά
απελευθερώνονται με αφορμή έναν ερωτικό χορό, ένα μοιραίο τανγκό.
Η ΑΕΡΙΝΗ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΝΤΡΕΪ ΧΕΠΜΠΟΡΝ
l ΤΡΙΤΗ 05/06/2012 ΣΑΜΠΡΙΝΑ (SABRINA)
του Μπίλι Ουάιλντερ (ΗΠΑ, 1954, ασπρόμαυρη, 113΄)
του Μπίλι Ουάιλντερ (ΗΠΑ, 1954, ασπρόμαυρη, 113΄)
Ο έρωτας και το
χρήμα είναι το θέμα αυτής της ρομαντικής κομεντί του Μπίλι Ουάιλντερ
(1906-2002), δημιουργού πολλών σημαντικών ταινιών του αμερικανικού κινηματογράφου.
Ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ υποδύεται το μεγάλο αδελφό και σοβαρό επιχειρηματία που
ερωτεύεται την κόρη (Όντρεϊ Χέπμπορν, 1929-1993) του σοφέρ της οικογένειάς του,
την οποία προσπαθεί να αποσπάσει από το νεαρό και ανεύθυνο αδελφό του (Ουίλιαμ
Χόλντεν), με τον οποίο αυτή είναι ερωτευμένη. Ευχάριστη προσέγγιση της ιστορίας,
θαυμάσιοι δευτερεύοντες ρόλοι και κομψές ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστών.
l ΤΡΙΤΗ 12/06/2012 ΠΡΟΓΕΥΜΑ ΣΤΟ ΤΙΦΑΝΙΣ (BREAKFAST AT TIFFANY’S)
του Μπλέικ Έντουαρντς (ΗΠΑ, 1961, έγχρωμη, 115΄)
του Μπλέικ Έντουαρντς (ΗΠΑ, 1961, έγχρωμη, 115΄)
Ταινία-μύθος του αμερικανικού
κινηματογράφου, βασισμένη στην ομότιτλη νουβέλα (1958) του Τρούμαν Καπότε.
Ακαταμάχητα γοητευτική η ερμηνεία της Όντρεϊ Χέμπορν στο ρόλο της Χόλι
Γκολάιτλι, μιας νεαρής ρομαντικής γυναίκας ελαφρών ηθών, που περιφέρεται στη
Νέα Υόρκη, συντηρούμενη από πλούσιους άντρες χάρη στη γοητεία της, ελπίζοντας
ότι το πάρτι δεν θα τελειώσει ποτέ. Εξαιρετική η μουσική του Χένρι Μαντσίνι
(Όσκαρ Μουσικής και Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού για το τραγούδι «Moon River»).
l ΤΡΙΤΗ 19/06/2012 ΠΩΣ ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ
ΔΟΛΛΑΡΙΑ
(HOW TO STEAL A MILLION)
του Ουίλιαμ Ουάιλερ (ΗΠΑ, 1966, έγχρωμη, 123΄)
του Ουίλιαμ Ουάιλερ (ΗΠΑ, 1966, έγχρωμη, 123΄)
Κομψοτέχνημα του
κλασικού αμερικανικού κινηματογράφου. Η κόρη ενός πλαστογράφου είναι
αναγκασμένη να κλέψει ένα πολύτιμο, πολύ καλά προστατευμένο έκθεμα του πατέρα
της από το μουσείο, προτού οι ειδικοί που θα το ελέγξουν διαπιστώσουν πως είναι
πλαστό. Ανάλαφρη αλλά και στιλιζαρισμένη σκηνοθεσία από τον Ουίλιαμ Ουάιλερ
(1902-1981), έξυπνη πλοκή και διάλογοι, χιούμορ, κομψότητα και ένα πρωταγωνιστικό
ζευγάρι (Όντρεϊ Χέπμπορν και Πίτερ Ο’ Τουλ) που μαγνητίζει.
ΜΠΙΛΙ ΟΥΑΪΛΝΤΕΡ: ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ
ΜΑΤΙΑ
l ΤΡΙΤΗ
26/06/2012 Η ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ (THE APARTMENT)
του Μπίλι Ουάιλντερ (ΗΠΑ, 1960, ασπρόμαυρη, 125΄)
Η ταινία των πέντε Όσκαρ,
μεταξύ των οποίων καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και σεναρίου. Ο Μπίλι
Ουάιλντερ (1906-2002) ασκεί σκληρή κοινωνική κριτική και διεισδύει στη σύγχρονη
αμερικανική κοινωνία και τα ήθη της. Ο Τζακ Λέμον υποδύεται τον Κ. Κ. Μπάξτερ,
ο οποίος ανέρχεται γρήγορα στην ιεραρχία της ασφαλιστικής εταιρείας στην οποία
εργάζεται, μόνο και μόνο γιατί βοηθάει κάποια από τα στελέχη της να απατήσουν
τις γυναίκες τους, δανείζοντάς τους την γκαρσονιέρα του. Η ταινία της οποίας το
ευφυές σενάριο είναι σχολαστικά δομημένο και προσγειωμένο στη σκληρή
πραγματικότητα, αρχίζει ως σατιρική κωμωδία, μετατρέπεται σε ένα έντονα
συγκινησιακό δράμα και τελειώνει ως ρομαντική κομεντί.
l ΤΡΙΤΗ 03/07/2012 Η ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ (THE FRONT PAGE)
του Μπίλι Ουάιλντερ (ΗΠΑ, 1974, έγχρωμη, 105΄)
του Μπίλι Ουάιλντερ (ΗΠΑ, 1974, έγχρωμη, 105΄)
Απολαυστική μαύρη
κωμωδία του Μπίλι Ουάιλντερ που αποτυπώνει με δυναμισμό το πάθος ενός
δημοσιογράφου για την είδηση και ενός εκδότη για την πρώτη σελίδα και
καυτηριάζει τον κίτρινο Τύπο και τη διαφθορά στην πολιτική. Αιχμηρό και
σαρκαστικό χιούμορ, θαυμάσιοι διάλογοι και εξαιρετικές ερμηνείες από τους Τζακ
Λέμον και Γουόλτερ Ματάου.
Ο ΕΚΡΗΚΤΙΚΟΣ ΜΑΡΛΟΝ ΜΠΡΑΝΤΟ
l ΤΡΙΤΗ
10/07/2012 ΑΝΤΑΥΓEΙΕΣ ΣΕ ΧΡΥΣΑ ΜΑΤΙΑ (REFLECTIONS IN A
GOLDEN EYE)
του Τζον Χιούστον (ΗΠΑ, 1967, έγχρωμη, 108΄)
του Τζον Χιούστον (ΗΠΑ, 1967, έγχρωμη, 108΄)
Σε μια στρατιωτική βάση του
αμερικανικού Νότου, στα τέλη της δεκαετίας του ’40, ένας ταγματάρχης (Μάρλον
Μπράντο, 1924-2004) προσπαθεί να κρύψει την ομοφυλοφιλία του πίσω από έναν
αποτυχημένο γάμο με μια επιθετική σεξουαλικά γυναίκα (Ελίζαμπεθ Τέιλορ). Ο Τζον
Χιούστον (1906-1987) ανασυνθέτει με ευαισθησία και ρεαλισμό τον κλειστοφοβικό
χώρο του στρατοπέδου όπου κυριαρχούν η συντηρητική σκέψη, η καταπιεσμένη
σεξουαλικότητα και οι αποκρύψεις. Εσωτερική, με λεπτές αποχρώσεις, η ερμηνεία
του Μάρλον Μπράντο.
l ΤΡΙΤΗ
17/07/2012 ΟΙ ΦΥΓΑΔΕΣ ΤΟΥ ΜΙΖΟΥΡΙ (THE MISSOURI BREAKS)
του Άρθουρ Πεν (ΗΠΑ, 1976, έγχρωμη, 126΄)
του Άρθουρ Πεν (ΗΠΑ, 1976, έγχρωμη, 126΄)
Μία από τις πιο
αντισυμβατικές και μοντέρνες ταινίες της δεκαετίας του ’70. Απομυθοποιητική η
ματιά του Άρθουρ Πεν (1922-2010) απέναντι στις ηρωικές θεωρήσεις για την Άγρια
Δύση. Ο σκηνοθέτης, σε αυτό το αντιηρωικό ουέστερν, καταγράφει τις ρευστές και
μεταβαλλόμενες σχέσεις ανάμεσα στη θεσμοθετημένη και τη μη θεσμοθετημένη βία,
σε μια περίοδο όπου ο Νόμος και η αυτοδικία είχαν ίσα δικαιώματα. Ρεσιτάλ
υποκριτικής από τους Μάρλον Μπράντο και Τζακ Νίκολσον.
ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
l ΤΡΙΤΗ 24/07/2012 ΑΜΝΗΣΤΙΑ (AMNISTIA/AMNISTIE)
του Μπουγιάρ Αλιμάνι (ΑΛΒΑΝΙΑ/ΕΛΛΑΔΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2011, έγχρωμη, 83΄)
του Μπουγιάρ Αλιμάνι (ΑΛΒΑΝΙΑ/ΕΛΛΑΔΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2011, έγχρωμη, 83΄)
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Μπουγιάρ Αλιμάνι είναι η πρώτη αλβανική
ταινία που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου όπου κέρδισε το Βραβείο της
Διεθνούς Ένωσης Κινηματογραφικών Αιθουσών Τέχνης. Όταν για πρώτη φορά δίνεται
το δικαίωμα στους φυλακισμένους να έχουν σεξουαλικές επαφές με τους/τις
συζύγους τους μέσα στη φυλακή, η Έλσα και ο Σπετίμ επισκέπτονται κάθε μήνα τους
εγκλείστους συζύγους τους. Σε μια από τις επισκέψεις γνωρίζονται τυχαία και
ξεκινούν μια σχέση. Το χρονικό ενός καταδικασμένου έρωτα που αγγίζει τα όρια
της τραγωδίας με φόντο τις κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές που συμβαίνουν τα
τελευταία χρόνια στην Αλβανία.
l ΤΡΙΤΗ 31/07/2012 ΣΤΙΣ ΠΑΡΥΦΕΣ (PERIFERIC)
του Μπογκντάν Τζόρτζε Απέτρι (ΡΟΥΜΑΝΙΑ,
2010, έγχρωμη, 87΄)
Η βραβευμένη με
δύο βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (καλύτερης ταινίας
και καλύτερης γυναικείας ερμηνείας)
ταινία του Μπογκνάν Τζόρτζε Απέτρι αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα του
σύγχρονου ρουμανικού κινηματογράφου. Ο αγώνας ζωής μιας φυλακισμένης κοπέλας,
που κατά τη διάρκεια εικοσιτετράωρης ειδικής άδειας θα περάσει μέσα από
βασανιστικές σωματικές και ψυχικές συμπληγάδες, με στόχο να κάνει μια νέα αρχή.
Λιτή, ρεαλιστική αφήγηση και συγκλονιστική ερμηνεία της Άνα Ουλάρου.
ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ
ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΜΠΑΝ
ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΤΡ
ΣΟΚΟΥΡΟΦ
l ΤΡΙΤΗ 07/08/2012 ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (ALEXANDRA)
του Αλεξάντρ Σοκούροφ (ΡΩΣΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2007, έγχρωμη, 92΄)
του Αλεξάντρ Σοκούροφ (ΡΩΣΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2007, έγχρωμη, 92΄)
Αντιπολεμική
ελεγεία από τον Αλεξάντρ Σοκούροφ, ηγέτη της πνευματικής πρωτοπορίας του
ρωσικού κινηματογράφου και ανάδοχο της κληρονομιάς του Αντρέι Ταρκόφσκι. Η
ηλικιωμένη Αλεξάντρα Νικολάεβνα επισκέπτεται τον εγγονό της, έναν από τους
καλύτερους αξιωματικούς ενός ρωσικού στρατοπέδου στην Τσετσενία και κατά την
παραμονή της σε αυτό το ανδροκρατούμενο περιβάλλον αφουγκράζεται τη διαταραχή
που φέρνει ο πόλεμος στην ανθρώπινη ζωή.
l ΤΡΙΤΗ 14/08/2012 ΦΑΟΥΣΤ (FAUST)
του Αλεξάντρ Σοκούροφ (ΡΩΣΙΑ, 2011, έγχρωμη, 134΄)
του Αλεξάντρ Σοκούροφ (ΡΩΣΙΑ, 2011, έγχρωμη, 134΄)
Ανατρεπτική
ανάγνωση του ομότιτλου κλασικού αριστουργήματος (1832) του Γιόχαν Βόλφγκανγκ
φον Γκέτε (1749-1832) από τον Αλεξάντρ Σοκούροφ. Ο Ρώσος σκηνοθέτης επιχειρεί
μια φιλοσοφική προσέγγιση των θεμάτων του Φάουστ,
παρουσιάζοντας το Μεφιστοφελή όχι ως μυθολογικό πρόσωπο αλλά ως
ενεχυροδανειστή. Οπτικό φιλοσοφικό δοκίμιο, που βραβεύτηκε με το Χρυσό Λέοντα
στο τελευταίο Φεστιβάλ της Βενετίας.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΩΣ
ΠΟΡΕΙΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ
l ΤΡΙΤΗ 21/08/2012 ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΛΟΓΕΣ (INCENDIES)
του Ντενί Βιλνέβ (ΚΑΝΑΔΑΣ/ΓΑΛΛΙΑ 2010, έγχρωμη, 130΄)
του Ντενί Βιλνέβ (ΚΑΝΑΔΑΣ/ΓΑΛΛΙΑ 2010, έγχρωμη, 130΄)
Το πολύχρονο δράμα του
παλαιστινιακού λαού αποκαλύπτεται ανάγλυφα σε αυτήν την ταινία του Καναδού
σκηνοθέτη Ντενί Βιλνέβ. Ιστορικό δράμα και οικογενειακή τραγωδία
διασταυρώνονται με δυναμισμό στο φιλμ, που αποτελεί διασκευή του ομότιτλου
θεατρικού έργου του Γουαντζί Μουαουάντ. Ακολουθώντας την τελευταία επιθυμία της
μητέρας τους, δύο αδέλφια επιχειρούν ένα επίπονο οδοιπορικό στη Μέση Ανατολή
για να ερευνήσουν το οικογενειακό τους παρελθόν.
l ΤΡΙΤΗ 28/08/2012 ΟΙ ΑΚΑΚΙΕΣ (LAS ACACIAS)
του Πάμπλο Τζιορτζέλι (ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ/ΙΣΠΑΝΙΑ, 2011, έγχρωμη, 85’)
του Πάμπλο Τζιορτζέλι (ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ/ΙΣΠΑΝΙΑ, 2011, έγχρωμη, 85’)
Ο πρωτοεμφανιζόμενος Πάμπλο Τζιορτζέλι
εντυπωσιάζει με έναν κινηματογράφο της λεπτομέρειας, της διακριτικότητας και
της γενναιοδωρίας στοχεύοντας στην καρδιά του θεατή. Μια βαθιά ανθρώπινη ταινία
δρόμου, που μας παρουσιάζει έναν οδηγό φορτηγού που αναλαμβάνει απρόθυμα να
μεταφέρει από την Παραγουάη στο Μπουένος Άιρες μια νεαρή γυναίκα και το μωρό
της. Δύο άνθρωποι συναντιούνται, αποκαλύπτουν τις αποτυχίες του παρελθόντος και
θέτουν τη βάση για ουσιαστική επικοινωνία που και οι δυο τους έχουν ανάγκη.
Ο ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
ΤΟΥ ΣΕΜΙΧ ΚΑΠΛΑΝΟΓΛΟΥ
l ΤΡΙΤΗ 04/09/2012 ΜΕΛΙ (BAL)
του Σεμίχ
Καπλάνογλου (ΤΟΥΡΚΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2010, έγχρωμη, 103΄)
Η τρίτη ταινία
(Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2010) της «Τριλογίας του Γιουσούφ» του
Τούρκου σκηνοθέτη Σεμίχ Καπλάνογλου. Ο οκτάχρονος, με δυσκολία στην ανάγνωση,
Γιουσούφ ζει με τους γονείς του σε μια απομονωμένη περιοχή της Τουρκίας.
Καθημερινά συνοδεύει το μελισσοκόμο πατέρα του στη δουλειά παρατηρώντας τον που
φτιάχνει κυψέλες. Λιτή δραματουργία, μεγάλης διάρκειας πλάνα, εσωτερικός
ρυθμός, σε μια ελεγειακή, εικαστική, ποιητική κινηματογραφική δημιουργία πάνω
στις βασικές αξίες της ζωής που χάνονται και στη φύση που καταστρέφεται.
l ΤΡΙΤΗ 11/09/2012 ΓΑΛΑ (SÜT)
του Σεμίχ
Καπλάνογλου (ΤΟΥΡΚΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2008, έγχρωμη, 102΄)
Η δεύτερη ταινία της
«Τριλογίας του Γιουσούφ» του Τούρκου σκηνοθέτη Σεμίχ Καπλάνογλου. Ο νεαρός
Γιουσούφ, έχοντας αποφοιτήσει πρόσφατα από το σχολείο, αναζητεί τη νέα του
ταυτότητα. Το μεγαλύτερο πάθος του είναι η ποίηση. Παραμένει όμως εγκλωβισμένος
στη μικρή επιχείρηση γάλακτος που διευθύνει η χήρα μητέρα του. Η σχέση
μητέρας-γιου, η περιθωριοποίηση των νέων στην επαρχία, η σύγκρουση του παλιού
με το καινούριο, καθώς και η σχέση του ανθρώπου με τη φύση αποτελούν τον
κεντρικό άξονα της θεματικής της ταινίας. Ποιητικός κινηματογράφος των σιωπών
και των αλληγορικών εικόνων.
l ΤΡΙΤΗ 18/09/2012 ΑΥΓΟ (YUMURTA)
του Σεμίχ Καπλάνογλου
(ΤΟΥΡΚΙΑ/ΕΛΛΑΔΑ, 2007, έγχρωμη, 97΄)
Η πρώτη ταινία
της «Τριλογίας του Γιουσούφ» του Τούρκου σκηνοθέτη Σεμίχ Καπλάνογλου. Ένας
τριανταπεντάχρονος ποιητής, ο Γιουσούφ, που ζει στην Κωνσταντινούπολη,
επιστρέφει στο χωριό του, κοντά στη Σμύρνη, για την κηδεία της μητέρας του.
Έχει χρόνια να επισκεφθεί το πατρικό του και δεν γνωρίζει ότι μια μακρινή
συγγενής του , η νεαρή Αϊλά, ζούσε μαζί
με τη μητέρα του. Το αδυσώπητο πέρασμα του χρόνου και το εσωτερικό ταξίδι προς
το αυθεντικό κυριαρχούν στην ταινία.

·
Προβολές ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους από τον
ελληνικό και παγκόσμιο κινηματογράφο.
·
Ειδικές
προβολές – εκδηλώσεις
·
Σεμινάρια,
μαθήματα, συζητήσεις, εκθέσεις.
·
Εκδόσεις, δημοσιεύσεις (Περιοδικό ΠΡΟΣΕΧΩΣ, ειδικά
φυλλάδια, προγράμματα, κείμενα σε περιοδικά και εφημερίδες).
Οι προβολές της Λέσχης με το
τέλος της θερινής περιόδου 2012
θα φτάσουν τις 1.483 (741 ταινίες μεγάλου μήκους και 742 μικρού). Οι ταινίες προέρχονται από 51 χώρες και καλύπτουν το διάστημα από το 1894 έως σήμερα.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ
ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
24 ΧΡΟΝΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου