1/10/10

Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΗΘΙΚΗΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ


Σε όλο το βιβλίο ουσιαστικά κάνει μια υπόθεση, ότι ο κώδικας ηθικής του ενός φύλου είναι διαφορετικός από τον άλλον. Ο κώδικας ηθικής του ανδρός ουσιαστικά εστιάζεται σε μια σειρά παραδείγματα και με στοιχεία επιστημονικά, είναι βασισμένος σε δικαιώματα ευθύνες και κανόνες.

Ο κώδικας ηθικής της γυναίκας είναι βασισμένος στην ευθύνη για τον άλλο, στην έννοια της ευθύνης για τον άλλον. Ευθύνη για τον άλλον η οποία ξεκινάει από το παιδί, ευθύνη για τον άλλον που φτάνει στην οικογένεια, ευθύνη για τον άλλον που φτάνει στο χωριό, στην κοινότητα, ευθύνη για τον άλλον που φτάνει στην κοινωνία.

Και το βλέπουμε στις καθημερινές μας συναναστροφές, η γυναίκα είναι η πρώτη που θα σου πει έχω τύψεις. Έχω τύψεις γιατί δεν μπορώ να συνδυάσω την οικογενειακή μου ζωή με την επαγγελματική, έχω τύψεις γιατί δεν έκανα ό,τι μπορώ για να έχω ένα επίπεδο διαβίωσης στην οικογένεια, έχω τύψεις γιατί τα παιδιά μου δε βρήκαν δουλειά. Και η γυναίκα πάντοτε οριοθετείται με βάση την αίσθη
ση της ευθύνης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου