Στα μέσα του 2008 η Περιφέρεια Αττικής προκήρυξε το πρόγραμμα «Πράσινη ζωή στην πόλη» . Ένα πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από την Ε.Ε και προβλέπει την αύξηση του πράσινου σε κεντρικούς δρόμους και πλατείες και την δημιουργία υποδομών για την χρήση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης.
Η Δημοτική Αρχή υλοποιώντας το προεκλογικό της πρόγραμμα κατέθεσε μελέτη η οποία προβλέπει την δημιουργία δικτύου ποδηλατόδρομων σε όλη την Αργυρούπολη που θα συνδέουν τις αθλητικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις, τα σχολεία, τα πάρκα, το βουνό και τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ. Από τον σταθμό του μετρό στην βάση του Ελληνικού η Δημοτική Αρχή του νέου Δήμου μπορεί να επεκτείνει τον ποδηλατόδρομο και να φτάσει στην παραλία μέσω του μητροπολιτικού πάρκου.
Στο γενικό σχέδιο αποτυπώνονται όλες οι διαδρομές των ποδηλα-τόδρομων που εκτείνονται σε μήκος 8 χιλ. και όταν στα επόμενα χρόνια ολοκληρωθούν θα εξυπηρετούν μεγάλο τμήμα του πληθυσμού μας.
Μετά από δύο περίπου χρόνια μελετών, διαβουλεύσεων με τους κατοίκους, ενημέρωσης των καταστημάτων, ανακοινώσεων και δελτίων τύπου που δημοσιεύτηκαν στις τοπικές εφημερίδες και την ιστοσελίδα του Δήμου, και αφού εξασφαλίστηκαν όλες οι εγκρισεις από τις Υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, του ΟΑΣΑ, της ΕΠΑΕ, εγκρίθηκε το έργο από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Αττικής με προυπολογισμό 2.190.000 ευρώ.
Η πρώτη φάση του έργου προβλέπει την κατασκευή ποδηλατόδρομου σε όλη την Μ. Γερουλάνου. Η κίνηση των αυτοκινήτων θα γίνεται όπως και τώρα προς τις δύο κατευθύνσεις. Η στάθμευση των αυτοκινήτων θα γίνεται και από τις δύο πλευρές του δρόμου για την εξυπηρέτηση των μαγαζιών, ενώ παράλληλα θα γίνει παράκαμψη προς τον σταθμό ΜΕΤΡΟ στην πλατεία Λευκωσίας μέσω των δρόμων Χρ. Σμύρνης – Θουκυδίδου και Πόντου. Το συνολικό μήκος θα είναι δύο (2) περίπου χιλιόμετρα .
Προβλέπεται η ανακατασκευή των πεζοδρομίων της Μ. Γερουλάνου και της Αλεξιουπόλεως με νέου τύπου πλάκες και κυβόλιθους, η κατασκευή οδηγού τυφλών, η δημιουργία ραμπών για τα άτομα με αναπηρία και η τοποθέτηση κολωνακίων για να μη παρκάρουν τα αυτοκίνητα στα πεζοδρόμια.
Στο σχέδιο αποτυπώνονται οι θέσεις στάθμευσεις στις δύο πλευρές του δρόμου και οι διαβάσεις
Δεν κόβεται κανένα δέντρο ενώ προβλέπεται η συμπλήρωση της δεντροστοιχίας, η δημιουργία παρτεριών για την ασφάλεια των ποδηλατών, η δενδροφύτευση και η διαμόρφωση των πλατειών στο σήμα της Ολυμπιακής, την Βάρναλη, την Χρ. Σμύρνης και την Πόντου.
Πριν λίγο καιρό το έργο δημοπρατήθηκε και τα έργα ξεκίνησαν.Οι δύο παρατάξεις της μειοψηφίας που καταψήφισαν όλες τις αποφάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο και την Δημαρχιακή Επιτροπή, παρακίνησαν πολλούς καταστηματάρχες και με την επιτροπή αγώνα που δημιούργησαν, έθεσαν διάφορα θέματα, φοβούμενοι ότι με το έργο αυτό θα επηρεαστούν αρνητικά οι δουλειές τους.
• Κατηγορούν την Δημοτική αρχή ότι δεν έχει ενημερώσει του κατοίκους και τα καταστήματα όπως είναι υποχρεωμένη.
Απάντηση: Με πρόσκληση που μοιράστηκε στην περιοχή καλέστηκαν οι κάτοικοι και τα καταστήματα σε δημόσια διαβούλευση με την Δημαρχιακή Επιτροπή στις 13 Οκτ. 2008 στο 1ο ΚΑΠΗ όπου παραβρέθηκαν αρκετοί πολίτες και έκφρασαν τις απόψεις τους.
Η ανακοίνωση αναρτήθηκε από την πρώτη στιγμή στην ιστοσελίδα του Δήμου και μοιράστηκε από τον Δήμαρχο και δημοτικούς συμβούλους στα μαγαζιά στην επίσκεψη των Χριστουγέννων το 2008.
Δημοσιεύματα στα οποία αναφέρεται η πρόταση της Δημοτικής Αρχής για την δημιουργία ποδηλατόδρομου
Εκτός αυτού ο Δήμος έστειλε κατά καιρούς δελτία τύπου και δημοσιεύτηκαν αποσπάσματα της μελέτης στον τοπικό τύπο.
Επίσης Διοργανώθηκε τον Μάϊο 2009 ποδηλατικός γύρος Αργυρούπολης με έναρξη την πλατεία Βάρναλη με κύριο στόχο την ενημέρωση για το έργο του ποδηλατόδρομου που θα γινόταν και στο οποίο μετείχαν 1000 άτομα μικροί και μεγάλοι.Τον Νοέμβρη 2009 η εφημερίδα Επίκαιρα Νέα δημοσίευσε ολόκληρη σελίδα με σχέδια από την μελέτη του έργου όπως τελικά διαμορφώθηκε.
• Αναρωτούνται γιατί το έργο γίνεται μόνο στην Μ. Γερουλάνου και δεν γίνεται σε όλη την πόλη ή στην Εθν. Μακαρίου ή τον παράδρομο .
Απάντηση: Όπως φαίνεται στο γενικό σχέδιο της μελέτης και αναφέρουμε και στην αρχή του κειμένου προβλέπεται ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατόδρομων που θα διαπερνά διάφορα σημεία της πόλης.
Ξεκίνησε ο ποδηλατόδρομος στην Μ. Γερουλάνου αφενός για να οδηγεί μέσω της παράκαμψης της Χρ. Σμύρνης στο σταθμό ΜΕΤΡΟ της πλατείας Λευκωσίας και στην επέκτασή του στο σταθμό της οδού Θερμοπυλών και αφετέρου γιατι η Μ. Γερουλάνου έχει διαμορφωθεί από τα πράγματα ως χώρος περιπάτου και διασκέδασης για μικρούς και μεγάλους με τις πολλές καφετέριες, εστιατόρια, μπυραρίες, σουβλατζίδικα και κάθε είδους καταστήματα που εξυπηρετούν όλους τους κατοίκους και φέρνουν επισκέπτες απ΄όλη την Αθήνα.
• Ισχυρίζονται ότι στενεύει ο δρόμος και θα δυσκολευτεί η κυκλοφορία. Ότι δεν έγινε κυκλοφοριακή μελέτη και βάζουν ζήτημα για τον ανεφοδιασμό των μαγαζιών .
Απάντηση: Δεν αλλάζει η κίνηση στην Μ. Γερουλάνου, αφού λειτουργούν δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς Αθήνα και προς Σούρμενα και όπως έχει καταγραφεί στις μελέτες κυκλοφορίας της τεχνικής υπηρεσίας εξυπηρετείται η κίνηση των λεωφορείων και όλων των οχημάτων.
Εκείνο που αλλάζει είναι ότι ο δρόμος γίνεται πιο ασφαλής, μειώνεται η ταχύτητα και δεν θα υπάρχουν διπλοπαρκαρίσματα.
• Ισχυρίζονται ότι υπάρχουν πολλές διασταυρώσεις και πάρκιγκ και θα κινδυνεύουν οι ποδηλάτες.
Απάντηση: Ο ποδηλατόδρομος γίνεται στην ίδια επιφάνεια με το πεζοδρόμιο και στρώνεται με βιομηχανικό έγχρωμο δάπεδο, που τον διαφοροποιεί από το πλακόστρωτο. Όπου υπάρχει είσοδος πάρκινγκ υπάρχει σήμανση και όπου υπάρχει διασταύρωση με κάθετους δρόμους εκτός από την σήμανση για όδηγούς και ποδηλάτες στρώνεται με κυβόλιθους για να εντείνεται η προσοχή όλων.
Σε όλο το μήκος τοποθετούνται επιδαπέδια φώτα κάθε 3,0 μέτρα, που τον διαχωρίζουν από τους πεζούς. Δεν κινδυνεύουν οι ποδηλάτες από τα αυτοκίνητα αφού σε όλο το μήκος φυτεύεται διαχωριστικο παρτέρι που δεν επιτρέπει το παρκάρισμα στον ποδηλατόδρομο και προστατεύει τον ποδηλάτη από το άνοιγμα της πόρτας για αποβίβαση επιβάτου.
• Ισχυρίζονται ότι χάνονται πολλές θέσεις στάθμευσης, και δεν θα μπορούν να παρκάρουν για να ψωνίσουν οι πελάτες.
Απάντηση: Η στάθμευση δεν καταργείται τα αυτοκίνητα μπορούν να παρκάρουν και στις δύο πλευρές του δρόμου. Δεν θα μπορούν να παρκάρουν στις γωνίες που και σήμερα απαγορεύεται. Στις γωνίες γίνεται πλακόστρωση και θα κινούνται πιο άνετα και με περισσότερη ασφάλεια οι κάτοικοι, για βόλτα και για ψώνια, οι γυναίκες με τα καροτσάκια και τα άτομα με αναπηρία, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η εμπορικότητα των μαγαζιών.
• Αναρωτιούνται γιατί ο ποδηλατόδρομος δεν έγινε μέσα στα φαρδιά πεζοδρόμια.
Απάντηση: Δεν κόβουμε τα πεζοδρόμια γιατί στόχος μας είναι να καλυτερέψει η ποιότητα ζωής των κατοίκων, να μπορούν να χαρούν την γειτονιά τους να δουν τα παιδιά τους να κινούνται με ασφάλεια.
Όλοι οι κάτοικοι θυμούνται τον αγώνα που κάναμε για να ελευθερωθούν τα πεζοδρόμια από τα τραπεζοκαθίσματα των μαγαζιών που τους ανάγκαζαν να κατεβαίνουν στο δρόμο με κίνδυνο της ζωής τους.
• Ρωτάνε γιατί ξοδεύονται χρήματα σε έργα βιτρίνας και δεν πληρώνεται η ΕΥΔΑΠ. Το κόστος θα το πληρώσουν οι κάτοικοι με αύξηση των Δημοτικών Τελών και ο Δήμαρχος και οι αντιδήμαρχοι θα αυξήσουν την αντιμισθία τους ?
Απάντηση: Κατ΄αρχήν δεν γίνεται έργο βιτρίνας, γίνεται μια παρέμβαση που θα αλλάξει, σε όσους μπορούν να καταλάβουν, τη νοοτροπία μας για την χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου και να οδηγηθούμε σε άλλους τρόπους ζωής με προτεραιότητα στον άνθρωπο και στο περιβάλλον..
Δεν χρησιμοποιούμε χρήματα του Δήμου ούτε θα πληρώσουν οι κάτοικοι με αύξηση των Δημοτικών Τελών που έτσι και αλλοιώς δεν αυξηθηκαν τα δύο τελευταία χρόνια.
Όλο το έργο χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής (ΠΕΠ) με πιστώσεις του ΕΣΠΑ και μετά την έκπτωση του 52% το ποσό σύμβασης είναι 998.066,79 ευρω.
Δεν αυξάνονται τα χρήματα αντιμισθίας του Δημάρχου και των αντιδημάρχων γιατί αυτά καθορίζονται ανάλογα με τα τακτικά έσοδα του Δήμου, τα οποία τα τελευταία χρόνια είναι περίπου στα 12 εκατ. και για να αυξηθούν οι αντιμισθίες πρέπει να ξεπεράσουν τα 30 εκατ.
Αγαπητοί φίλοι,
Κάποιοι της αντιπολίτευσης θέλησαν να συνδέσουν το θέμα χρεών του Δήμου προς την ΕΥΔΑΠ με τον ποδηλατόδρομο, ενώ γνωρίζουν ότι οι ίδιοι δεν πλήρωναν από το 2004 τους λογαριασμούς του νερού και το ίδιο συνεχίσαμε και εμείς. Το θέμα αυτό ήδη έχει διακανονιστεί με την δική μας παρέμβαση και δεν θα πληρωθούν προσαυξήσεις 388.000 ευρώ που ζητούσε η ΕΥΔΑΠ.
Πάντως η στάση της μειοψηφίας του πρώην Δημάρχου ακολουθεί μία γραμμή συνέπειας αρνείται την Γερουλάνου και καταγγέλει την Κύπρου.
Γνωρίζετε ότι στην οδό Κύπρου όπου τα πεζοδρόμια έχουν πλάτος 1,5μ, ο Δήμος αποφάσισε να βγάλει τις κολώνες, να υπογειοποιήσει τα καλώδια της ΔΕΗ και να διαμορφώσει με εννιαίο τρόπο τις πρασιές που άφησαν οι ιδιοκτήτες μπροστά στα καταστήματά τους.
Ετσι δημιουργήσαμε ένα ενιαίο χώρο πλάτους 7,50 μέτρα όπου μπορούν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες να περπατήσουν χωρίς να κινδυνέψουν από εμπόδια και ενδιάμεσα σκαλοπάτια, με στόχο να αυξηθεί η εμπορικότητα των μαγαζιών.Δημιουργήσαμε πράσινες ανάσες με παρτέρια και δέντρα μέσα στις πρασιές και κάναμε πλατεία στην διασταύρωση Κύπρου και Γράμμου.
Στην αρχή οι κύριοι αυτοί προσπάθησαν να πείσουν τους ιδιοκτήτες ότι θα χάσουν την περιουσία τους αν πλακοστρώσει ο Δήμος τις πρασιές, αλλά όταν είδαν ότι όλοι προθυμοποιήθηκαν για να αναβαθμιστεί η περιοχή, κατήγγειλαν στο Ελεγκτικό συνέδριο ότι κακώς διαθέτουμε τα χρήματα του Δήμου στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος της περιοχής.
Αυτή είναι η αιτία που υποχρεωθήκαμε να σταματήσουμε το έργο πριν ολοκληρωθεί.
Διαπιστώνει κανείς πόσο τους κόστισε το γεγονός ότι επί 4 χρόνια που διοικούσαν τον Δήμο δεν κατόρθωσαν να ξηλώσουν την νησίδα της Κύπρου «το τείχος του αίσχους» που όπως έλεγαν το 2002 θα κατεδάφιζαν για να κερδίσουν τις εκλογές και με πόσο μίσος κινήθηκαν τώρα για να σταματήσει το έργο.
Εμείς διασπάσαμε το τείχος της νησίδας ενώνοντας τις δύο πλευρές του δρόμου, ξηλώσαμε τις κολώνες και τα καλώδια της ΔΕΗ δίνοντας άλλη αισθητική στον εμπορικό αυτό δρόμο και διαμορφώσαμε τα πεζοδρόμια και τις πρασιές κατά ενιαίο τρόπο για να μπορεί να περπατάει ο κόσμος με ασφάλεια και έτσι να αυξηθεί η κίνηση στα μαγαζιά.
Στην Μ. Γερουλάνου ενώ στην τετραετία που διοίκησαν το μόνο μέλημα τους ήταν να την γεμίσουν με καφετέριες και τραπεζάκια στα πεζοδρόμια με αποτέλεσμα να ξεσηκωθούν οι κάτοικοι της ερύτερης περιοχής, τώρα σαμποτάρουν ένα έργο που αναβαθμίζει την γειτονιά μας και δίνει άλλο περιεχόμενο στην ποιότητα ζωής.
Επί δύο χρόνια προσπαθούσαν να παρακινήσουν τους κατοίκους και μολις ξεκίνησαν τα έργα βρήκαν πρόσφορο έδαφος στην κινητοποίηση των καταστηματαρχών μερικοί από τους οποίους δεν ξεχνούν ότι καταργήσαμε τα τραπεζάκια, ενώ κάποιοι άλλοι επηρεασμένοι από τις σημερινές δύσκολες οικονομικές συγκυρίες βλέπουν το έργο αρνητικά .
Τελικά παρά τις όποιες απαντήσεις δόθηκαν στα ερωτήματα τους, κατά την συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο από τον Δήμαρχο, τους Δημοτικούς Συμβούλους και τον Καθηγητή του Πολυτεχνείου κ. Θάνο Βλαστό, οι εκπρόσωποι των μαγαζιών προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και το Διοικητικό Πρωτοδικείο και ζητούν να ακυρωθεί το έργο ενω παράλληλα με αίτηση αναστολής ζητούν να σταματήσει μέχρι να συζητηθεί η αίτηση ακύρωσης.
Εξυπακούεται ότι δεσμευόμαστε να εφαρμόσουμε τις αποφάσεις των δικαστηρίων και να προσαρμόσουμε, εάν απαιτηθεί, τις μελέτες σύμφωνα με αυτές.
Αυτή την στιγμή επιχαίρουν γιατί διακόπηκαν τα έργα, ενώ αυτά, δυστυχώς σταμάτησαν λόγω των απαιτήσεων του εργολάβου που, από το γεγονός ότι έδωσε μεγάλη έκπτωση, θέλει με διάφορες αιτιάσεις, σχετικά με την ερμηνεία των λεπτομερειακών σχεδίων και της προώθησης του συγκριτικού πίνακα, να αποκομίσει μεγαλύτερα κέρδη.
Πιστεύουμε ότι μετά τις διευκρινήσεις που δόθηκαν από την τεχνική υπηρεσία να ξεκινήσουν σύντομα πάλι για να πάψει η ταλαιπωρία των κατοίκων.
O ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ. ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου